Thursday 18 July 2013

saya buat bisnes bukan untuk kaya ~

salam alaikum.. dah lame tak borak borak kat sini.. hummmmm.. sibuk sikit.. hah, tipu.. kiki.. btw mmg sibuk dikit tapi mood malas tu pun ade jugak.. ok lah hari ni jom sembang2 pasal bisnes online yg saya baru mulakan .. sebenarnya saya minat gila bisnes.. minat sgt.. haaa, kalau korang perasan fesyen2 untuk muslimah melimpah ruah sekarang kan.. hummmmmmmmmmmmmmmmm..(panjang mengeluh --'') fesyen muslimah? fesyen muslimah ke kalau pakai kain warna biru, baju kuning tudung merah? make up tebal sanggul tinggi tudung kecik singkat, baju ketat sendat nampak lurah segala bagai.. itu muslimah? muslimah itu maknanya wanita islam.. pakaian wanita islam macam tu ke?? heran.. sedap je guna, muslimah sana, muslimah sini.. tapi langsung tak memegang syariah.. main lantak je nak pakai ape nak jual ape.. Allahu.. maaf sedikit emosi.. bukan sikit, lebih kot.. sebab saya selalu juga tengok rancangan2 pakaian wanita kat tv.. (takmoh sebut pakaian muslimah, tak sesuai!) mase tgk tu mengucap panjang saya.. astagfirullah.. dahsyat dahsyat.. sekarang virus fesyen ni sy tengok sedang menyerang wanita2 yg bertudung.. yelah, yg dah tak bertudung tu dah sah2 dosa besar kan.. so diorang serang yang bertudung pulak.. dah elok2 bertudung, tapi.................. hmmmmm.. sedih nak cakap.. OLEH HAL YANG DEMIKIAN..

saya mulakan bisnes sy.. dengan niat mmg nak cari rezeki halal kerana Allah.. tapi jauh di dalam lubuk hati sy ni.. sy ada niat lain selain daripada itu.. ermm.. sebenarnya.. saya niat nak bantu rakan2 muslimah sy untuk berpakaian btl2 ikut syariah.. tidak, saya tak cakap sy bagus.. Demi Allah, sy hamba pendosa.. tapi, saya tahu mana halal mana haram.. dalam berpakaian, saya pernah berpakaian macam orang jahil.. saya dah sedar.. sy insaf.. Allah panggil sy untuk betulkan kesilapan sy dalam berpakaian.. syukurnya saya pada Allah kerana menyedarkan sy.. dan kini.. sy rasa bertanggungjawab utk bantu kawan2 sy yg lain pula.. sy tahu sy faham.. kalau dah namanya perempuan.. mesti nak cantik.. mesti nak pakai cantik2.. sebab tu sy cuba utk mereka tudung atau pakaian yg cantik tapi dalam kadar yg sederhana.. biar yg memakainya tidak nampak terlalu keterlaluan sgt.. in shaa Allah.. saya baru mula menjahit.. setakat ni saya jahit tudung n shawl dulu.. untuk pakaian seperti jubah atau baju kurung in shaa Allah dalam proses nak belajar.. Allahu.. memang sangat susah nak mulakan.. sebab.. tak ramai yg memakai tudung yg labuh2.. ditambah dengan persaingan2 kat luat sana.. tetapi saya memilih untuk yakin sepenuhnya pada Allah sy.. niat yg betul pasti Dia akan tolong.. walau sy terpaksa merangkak.. sy akan usaha sikit demi sikit dengan kudrat yg saya ada.. sy bukan nak kaya.. cuma saya nak Allah meredhai segala usaha yg cuba sy lakukan untuk sahabat muslimah yg saya kasihi.. mungkin pada awal2 ni susah sikit nak dipasarkan.. lebih2 lagi saya tak ambil kalau ada tempahan yg nak buat shawl atau tudung yg terlalu singkat., maaf sgt2 ye.. sy ni tak banyak pahala, jadi sy tak nak tambah dosa2 yg sedia ada dengan menggalakkan orang pakai pakaian macam tu.. tapi alhamdulillah.. dah ada beberapa orang yg sudi menempah tudung/shawl dgn sy.. dan feedback yg sy trma pun cukup baik.. alhamdulillah.. alhamdulillah.. mereka berpuas hati dengan kerja saya.. 

saya berharap sgt.. dengan usaha saya ni.. semakin ramai muslimah akan suka memakai tudung2 labuh dan memakai pakaian yg betul2 ikut suruhan Allah.. semoga saya terus kuat.. saya tak mahu berhenti.. itu niat saya.. saya punya impian nak miliki satu butik muslimah.. aywah.. satu butik untuk wanita islam yg segala isinya adalah pakaian yg benar2 melambangkan islam.. Allah.. teringin sangat.. mohon kawan2 yg baca ni doakan sy juga ye.. terima kasih atas doanya (~_~) semoga Allah berkati kalian semua.. aamiin..

No comments:

Post a Comment