Saturday 17 November 2012

~ melihat pagi ~


melihat pagi..
terkenang kasih dan cinta Allah yang suci..
masih diberi nikmat hidup dari Ilahi..
untuk terus bernyawa di bumi miliknya ini..
sungguh.. syukur ku panjatkan tanpa henti..
.
.
.

melihat pagi..
ternyata aku masih berdiri..
aku masih ada kaki..
untuk meneruskan langkah di denai-denai kehidupan yang bakal aku lalui nanti..
aku harap semoga redha Ilahi sentiasa disisi..
.
.
.

melihat pagi..
dan mendengar burung-burung bernyanyi..
lagu indah bermelodi..
fahamlah aku, telinga ini belum tuli..
untuk terus mendengar suara alam memuji Ilahi..
.
.
.

melihat pagi.. 
hilang segala gundah gulana..
matahari masih terbit dari tepat asalnya..
buat aku sedar yang aku masih ada masa..
untuk bertaubat atas segala dosa..
.
.
.

melihat pagi..
membuat aku merenung diri..
masih sempurna seperti sebelum-sebelum ini..
jadi aku perlu bersyukur dengan terus membaiki diri..
dan terus mencari redha Ilahi..
.
.
.

melihat pagi..
jari jemari ini masih berfungsi..
terima kasih Pemilik Hakiki..
boleh lah aku terus menulis lagi..
untuk masyarakat dan agama yang aku cintai..
walaupun hanya satu usaha mini..
semoga bermanfaat buat semua nanti..
.
.
.
dariku, buatmu..
~ uhibbukum fillah ~



No comments:

Post a Comment