Saturday 3 August 2013

kat akhirat nanti jangan cari aku.. aku pun taknak cari kalian...

salam alaikum..

kadang kadang aku jadi hairan kenapa manusia ni suka sangat judge orang itu dan ini.. padehal mereka tak kenal mana pon si polan dan si polan tu.. cume kenal kejap n jumpa pun baru 2/3 kali.. ini bukan entry tak puas hati, cuma entry luahan hati gittew.. aku ni pulak salah seorang manusia yg selalu dijudgekan oleh orang.. dan kadang2 aku judge orang jugak.. hmmmm.. dulu aku brutal2 ayam.. pakai baju pun rock(takdelah rock mane..).. orang judge segala macam.. bila aku dah mula berubah pon kene judge jugak.. lagi lah bertubi tubi.. adoiii sakit woi.. hehe.. judge la kalau nak judge.. hukumlah aku mcm2.. silakan.. yg penting aku tak punya masa nak terangkan kat kamu semua siapa aku.. yg kenal tahu lah.. yg tak kenal pon selalu buat2 tahu.. tp paling penting Allah.. ye Allah.. Allah tahu aku siapa.. Allah tahu aku sebenarnya.. 

dan buat pengetahuan kalian semua yg pernah cakap mcm2 ttg aku.. aku maafkan kalian semua.. betul ni.. aku maafkan segala air liur kalian yg keluar utk cakap pasal aku.. sama ada yg telah berlalu atau akan dtg.. yg kalian sengaja atau tak sengaja.. yang betul atau tidak betul.. aku faham.. aku pun pernah cakap pasal orang jugak.. syok weh cakap pasal orang ni.. bagi je satu nama, macam2 leh cakap.. Allahu Allah.. sadis perangai camni.. tapi aku dah cuba sedaya upaya mintak maaf kat setiap orang darinya.. aku usaha semampu aku.. n tolong dengar ni.. aku maafkan kalian an an an an an.. dan maafkan aku juga ga ga gaa gaaa.. ( bergema..) dan jangan simpan ape2 dendam dalam hati.. campak jauh jauh..

aku buat camni sebab nanti kat akhirat aku taknak tunggu korang datang mintak maaf dari aku dan aku jugak taknak sibuk sibuk cari korang nak mintak maaf punya pasal.. banyak lagi perkara lain nak dibuat masa tu nanti.. baik settlekan sekarang.. so nnti kat akhirat jangan cari aku k.. nnti elok2 aku dah ade kat pintu syurga kena lak tunggu nak maafkan korang dulu.. dan macam tu jugak kalau korang dapat masuk syurga, terpaksa tunggu aku datang mintak maaf.. nampak tak membazir masa kat situ.. oleh hal yang sedemikian molek lah kirenye kita saling maaf memaafkan mase kat dunia ni.. mase tengah hidup.. kalau dah mati gi mintak maaf bertempiaran org larikkk! heeee.. =)

entry kali ni lain sikit.. sebab aku gune word ''aku''.. dulu2 guna ''saya''.. bila baca balik mak aihhh skemanye! macam skema pemarkahan exam.. aku bukan budak skema.. tidak.. so aku pilih untuk guna word ''aku'' lah buat mase ni.. nnti bila nak tukar, tukar jelah.. wa lu ke.. heeeee.. yg penting isinya kan.. dan aku seronok mcm ni.. lagi senang nak tulis.. berkembang sikit idea.. kalau guna 'saya' seolah olah terperangkap dalam kekeskemaan.. ayat pun nak baik2 dan tersusun.. (~_~)v so now, the real me is coming.. im soo happy being me.. alhamdulillah atas segala kurniaan.. aku tetap aku.. ha gittuw..

setakat ni jela kot.. nak sambung menjahit.. seronok menjahit.. thats soo me.. nanti pape update lagi.. btw kepada peminat2 zuzas dotes (poyo =_=''), tunggu keluaran terbaru kami lepas raya nanti.. in shaa Allah.. akhir kata.. aku maafkan kalian.. dan maafkan aku juga.. semoga Allah redha kepada kita semua.. dan semoga dengan kemaafan, gugur dosa2 kecil kita.. aamiin.. 












No comments:

Post a Comment