Monday 17 December 2012

╰:✿:╮ INDAHnya menjadi WANITA ╰:✿:╮


Assalamu’alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.. alhamdulillah.. masih diberikan kesempatan waktu.. nyawa dan islam.. apa lagi nikmat yang lebih baik daripada ini.. insyaAllah.. hari ini saya akan kongsikan lagi sesuatu yang saya baca dari facebook "muslimah solehah".. ya.. saya kerap melihat dan membaca segala info dan penulisan yang terdapat di dalam facebook ini kerana ternyata segala yang terdapat dalamnya sangat berfaedah dan bermanfaat untuk semua.. jadi siapa kata melayari facebook adalah perbuatan sia-sia.. bagi saya sia-sia atau berharga sesuatu perbuatan dan kelakuan itu bergantung pada niat dan caranya.. jika niatnya sia-sia maka perbuatannya pun sia-sia.. jika niat baik hanya kerana Allah.. insyaAllah berhasil ganjaran pahala.. ok, tak mahu berceloteh panjang lebar.. jom kita lihat betaoa indahnya menjadi seorang wanita..


•✿~ Saat Allah menciptakan wanita, Allah membuatnya menjadi sangat utama.



•✿~ Allah menciptakan bahunya, agar mampu menahan seluruh beban dunia dan isinya, walaupun juga bahu itu harus cukup nyaman dan lembut untuk menahan kepala bayi yang sedang tertidur.



•✿~ Allah memberikan wanita kekuatan untuk dapat melahirkan bayi dari rahimnya, walau kerap berulangkali menerima cerca dari si bayi itu apabila dia telah membesar.



•✿~ Allah memberikan keperkasaan yang akan membuatnya tetap bertahan, pantang menyerah saat semua orang sudah putus asa.




•✿~ Allah memberikan kesabaran jiwa untuk merawat keluarganya walau dia sendiri letih, walau sakit, walau penat, tanpa berkeluh kesah.



•✿~ Allah memberikan wanita perasaan peka dan kasih sayang untuk mencintai semua anaknya dalam keadaan dan situasi apapun jua. Walau acapkali anak-anaknya itu melukai perasaan dan hatinya. Perasaan ini pula yang akan memberikan kehangatan pada anak- anak yang mengantuk menahan lelap. Sentuhan inilah yang akan memberikan kenyamanan saat didekap dengan lembut olehnya.



•✿~ Allah memberikan wanita kekuatan untuk membimbing suaminya melalui masa-masa sukar dan menjadi pelindung baginya. Sebab bukankah tulang rusuk yang melindungi setiap hati dan jantung agar tak terkoyak..?



•✿~ Allah memberikan kepadanya kebijaksanaan dan kemampuan untuk memberikan pengertian dan menyadarkan bahwa suami yang baik adalah yang tidak pernah melukai istrinya. Walau seringkali pula kebijaksanaan itu akan menguji setiap kesetiaan yang diberikan kepada suami agar tetap berdiri sejajar, saling melengkapi dan saling menyayangi.



•✿~ Dan akhirnya, Allah memberikan wanita air mata, agar dapat mencurahkan perasaannya. Inilah yang khusus pada wanita, agar dapat dia gunakan bila waktunya di inginkan. Ini bukan kelemahan bagi wanita, karena sebenarnya air mata ini adalah “air mata kehidupan” yaitu airmata yang membasuh segala perih dan dukanya.. SubhanAllah..



•✿~ wanita indah macam bunga kan..? jadi.. Berbanggalah wanita-wanita sekalian dengan ciptaan Allah..

wallahua'lam..

~ uhibbukum fillah abadan abada ~

No comments:

Post a Comment