Saturday 29 December 2012

~ mak nenek melalut ~

assalamualaikum.. alhamdulillah.. masih bernyawa dan masih meminjam segala nikmat hidup yang Allah berikan.. hari ni tak ada ape sangat yang nak diceritakan atau dikongsi.. saja nak taip-taip kosong.. hehe.. bila tengok kat entry list, kebanyakannya adalah yang saya share dari blog-blog lain melalui pembacaan saya.. tak banyak yang saya tulis sendiri.. ada tu ada.. tapi tersadai kat draft.. banyak sangat nak tulis.. so tak siap-siap.. sebenarnya sedang kekenyangan makan buah rambutan dan duku langsat tadi.. mak yang beli..tiap-tiap hari mak pergi pasar mesti dapat mesej dari anak sulong dia yang berbunyi.. '' mak, beli buah...... buah..... buah......'' hehe.. btw, saya hantu buah.. kalau orang ramai yang giler kentang, saya pulak giler buah.. cakap jela buah ape pun.. semua saya suka.. tak ada yang terkecuali.. ok alang-alang jom kita tengok gambar buah-buahan.. haha.. macam cikgu tadika pun ade..

hye handsome.. kenapa selain bulan ramadhan susah sangat nak dating dengan u haa?

bibir semerah delima.. inikah maknanya..?

tak payah potong-potong.. aummm sekaligus jek >_<

lama tak jumpa !

punk fruit..

kamu lebih lazat dari stobelly.. siyes tak tipu ~

ok.. itu antara buah-buah idaman kalbu.. banyak lagi.. semua buah saya suka..  dengar cerita, mungkin saya pernah baca.. ohhh lupa... tapi pointnya adalah, buah-buahan kat syurga jauh lebih enak dan lazat.. wah... nak! ok guys.. see ya all later.. aamiin.. nikmat Allah sungguh besar kan.. nikmat lidah yang boleh rasa  macam-macam.. Allah.. tiada nikmatmu yang mampu aku nafikan.. ohhh tadi saya ada sebut tentang tadika kan.. ada kan..? tahun depan adik bongsu saya.. amierul aideed nama diberi.. wajah comel sekali.. >_< akan masuk tadika.. dia tak masuk pra tadika sebab kawasan rumah saya takde tempat-tempat camtu.. lau ada pun jauh.. aideed kelihatan begitu semangat bila mak beli semua kelengkapan sekolah dia.. (di alam realiti, saya tak skema macam ni =,='') bersungguh dia try kasut, try stoken.. sume lah.. pastu tunjuk kat kitorang.. hehe.. nasib baik comel sangat.. layankan ajelah..

cube tengok stoken tuuuu...... cube tengok stoken tuuu.. (ada gema sebab excited sangat ^^)
ni kalau aideed pakai, apa jadi??
jadi lah mcm ni...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
wahhh... comelnye bodyguard kecik kaklong.. pasni jarang la dapat teman kaklong g kemana saje sebab dah sekolah.. sobbbbss.. walaupun bodyguard ni banyak menghabiskan duit.. tapi.. i love u soo much!
.
.
.
selingan : masa teman mak g beli segala kelengkapan sekolah adik-adik.. sana sini kedengaran keluhan dari ibu bapa.. takde duit.. takde duit.. anak ramai.. belanja banyak.. sedih kan.. kesian ibu bapa kita.. banyak habis duit untuk kita.. apentah lagi dengan zaman sekaranng ni, segala benda mahal.. tak nak beli kang.. payah pulak.. so nak tak nak.. mahal tak mahal kena beli jugak..
kepada anak-anak, termasuk saya.. hargailah mak abah kita.. nak habiskan duit senang.. tapi nak cari duit yang halal tu susah.. Ya Allah.. Kau berkatilah mak abah ku.. serta semua mak abah di seluruh pelosok dunia.. aamiin..
.
.
.
~ uhibbukum fillah ~



No comments:

Post a Comment