Monday 13 August 2012

~terpesona~




Dengan nama Allah..Mohon limpah hidayahMu..

Pagi yang penuh dengan rahmat Allah ini, saya terpesona dengan bacaan doa oleh seorang wakil pelajar tingkatan 5.. kemerduaan suaranya membuatkan saya seolah-olah tidak berpijak di bumi nyata.. MasyaAllah.. begitu hebat pemuda Islam ini.. saya begitu kagum dengan kebanyakan pelajar-pelajar di SMA Al-IHSAN.. di usia yang muda mereka sudah berlumba-lumba mendapatkan ilmu agama.. kebanyakannya telah dan sedang menghafaz al-Quran..ya Allah, Kau berkatilah pelajar-pelajarku.. pada awal kemasukan saya di sekolah itu dahulu, saya terkejut dengan bacaan doa yang merdu juga.. tetapi dibaca oleh seorang pelajar tingkatan 1.. alangkah bertuahnya saya, setiap pagi dapat mendengar bacaan-bacaan merdu doa yang merupakan pengabdian hamba kepada Allah daripada pelajar-pelajar saya sendiri.. wahai pejuang-pejuang agama, terbanglah kamu dengan sayap-sayap iman dan taqwamu.. bertebaranlah kamu menyebarkan panji-panji Islam.. terbangmu berbekalkan doa cikgu.. semoga kamu menjadi insan yang berguna di dunia dan juga akhirat kelak.. aamin~



Hadis Rasulullah S.A.W bermaksud,"Aku berwasiat kepada kamu supaya menanggapi pemuda dengan sebaik mungkin kerana sesungguhnya mereka memiliki jiwa yang mudah dibentuk (lembut dan unik). Sesunggguhnya Allah telah mengutusiku dengan agama yang lurus lagi tolerensi lalu aku telah dibantu kukuh oleh para pemuda sedang orang-orang tua menyanggahiku".


No comments:

Post a Comment