Sunday 3 March 2013

~ saat di ambil Tuan Pemilik Nyawa ~


Duhai Tuan Pemilik nyawaku..
aku tahu suatu ketika nanti Kau pasti mengambilku kembali ke sisiMu..
meninggalkan insan-insan kecintaan..
meninggalkan teman-teman seperjuangan..
meninggalkan segala beban..
maka terputuslah urusanku dengan dunia..
setakat itu sahaja..

Duhai Tuan pemilik nyawaku..
aku tahu suatu ketika nanti Kau pasti mengambilku kembali ke sisiMu..
saat itu.. tiada dayaku melakukan apa-apa..
berserah segala padaMu..
tak mampuku menunda..
apa lagi untukku mengelak..

Duhai Tuan pemilik nyawaku..
aku tahu suatu ketika nanti Kau pasti mengambilku kembali ke sisiMu..
namun.. sebelum tibanya saat itu.. izinkan aku memohon beberapa permintaan..
semoga Engkau sudi memperkenankan..

Duhai Tuan pemilik nyawaku..
ambillah aku di waktu Engkau sudah redha padaku..
ambillah aku disaat kedua ibu bapaku berbangga memiliki anak sepertiku..
ambillah aku pada saatnya gelaran solehah itu layak aku miliki..
ambillah aku pada saat bekalanku sudah mencukupi untuk diriku dan juga untuk insan-insan yang ku cinta..
ambillah aku dalam keadaan paling baik..
ambillah aku di saat ada yang menerima usahaku kecilku dalam menegakkan agamaMu..
ambillah aku disaat tiada manusia yang membenciku..
ambillah aku di saat orang yang marahkan aku sudah memaafkan aku..
ambillah lah aku ketika semua yang mengenaliku tiada rasa kecil hati padaku..
ambillah aku di saat aku sempat melihat nur Islam kembali bersinar megah dan gagah di seluruh persada dunia..
ambillah aku di saat langsai segala hutang piutang..
ambillah aku ketika aku memilik senjata ampuh untuk melawan azab kuburMu..
ambillah aku ketika ada satu tempat di syurgaMu untukkku..

Duhai Tuan Pemilik nyawaku..
aku tahu suatu ketika nanti Kau pasti mengambilku kembali ke sisiMu..
andai begitu besar permintaanku..
cukuplah aku mati dalam redhaMu..
hanya itu hakikat yang aku impikan..
hidup matiku hanya keranaMu..

Duhai Tuan Pemilik nyawaku..
aku tahu suatu ketika nanti Kau pasti mengambilku kembali ke sisiMu..
tetapi tidak pula aku tahu bilakah waktu itu..
tidakku tahu bagaimana keadaanku ketika itu..
dan tidakku tahu di mana ia akan berlaku..

namun..

Duhai Tuan Pemilik nyawaku..
ambillah aku di saat Engkau redha kepada Nurul JannahMu ini..
~ aamiin ~






No comments:

Post a Comment