Friday 25 January 2013

~ aku malu! ~

aku malu..
di saat orang lain bersedih atas dosa yang di lakukan..
aku pula sedih dek hal bukan-bukan..

aku malu..
di saat orang lain berusaha mengumpul bekalan akhirat..
aku pula sibuk dengan kesenangan dunia yang menjerat..

aku malu..
di saat insan lain gigih menutup aurat..
aku pula sibuk menayangkan badan, tak nak ikut syariat..

aku malu..
di saat insan lain menjaga pergaulan..
tetapi aku berkawan tanpa batasan lelaki perempuan..

aku malu..
di saat orang lain mendengar ceramah agama..
aku pula tak habis-habis dengan drama korea..

aku malu..
di saat orang lain menjadikan Rasulullah sebagai idola..
aku pula memuja insan selain dari baginda..

aku malu..
di saat orang lain memuji Allah tanpa usai..
aku asyik asyik dengan oppa gannam style..

aku malu..
di saat orang lain bertungkus lumus mencari redhaNya..
aku pula semakin jauh dariNya..

aku malu..
di saat orang lain menangis mengingat Allah..
aku pula menangis kerana kerana perkara yang tiada faedah..

aku malu aku malu aku malu..
sungguh aku malu di sisi Tuhanku..
malu dengan khilaf dan dosa yang pernah aku lakukan ..
tapi tak mengapa..
akan aku jadikan malu aku sebagai kekuatan..
untuk aku terus istiqamah dalam penghijrahan..
kerana hanya redha Allah destinasi yang aku impikan..

~ ALLAHU ALLAH ~

No comments:

Post a Comment