Monday 10 September 2012

~ mimpi, ilusi, atau fantasi ~

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang..

adakah ini mimpi.....? ilusi.....? atau fantasi......?



















Subhanallah.. Ya Rabb.. Engkau Maha Indah.. melihat gambar-gambar di atas saya saya berasa sangat taksub.. teruja.. terpesona.. terpana.. dan sebagainya.. terdetik di fikiran.. adakah ini mimpi..? ilusi..? atau sekadar fantasi..? lantas.. hati berkata.. tidak.. ini bukan mimpi.. ini bukan ilusi mahupun fantasi.. ini adalah realiti.. realiti ciptaan Ilahi.. ciptaan-ciptaan indah ini adalah bukti betapa Allah menyayangi dan mencintai kita.. diciptakan juga segala keindahan ini untuk kita melahirkan rasa syukur atas segala nikmat yang telah diberikan olehNya.. saya punya impian.. apabila saya sudah bekerjaya kelak.. saya tidak mengimpikan rumah mewah umpama singgahsana.. saya juga tidak mahu kereta-kereta mahal macam anak raja.. tetapi saya berazam untuk menyimpan wang dalam tabung simpanan khas yang akan saya gunakan untuk pergi melancong ke seluruh pelosok dunia.. saya nak.. saya nak.. melihat gambar-gambar sahaja, seakan air mata hampir mengalir.. terlalu taksub dengan keindahannya.. apatah lagi melihat yang sebenar.. oohhh.. mungkin saya akan pengsan.. =.=" saya nak melihat segala keindahan ini dalam keadaan realiti.. bukan sekadar gambar.. untuk saya menambahkan lagi rasa cinta kepada Ilahi.. insyaAllah.. semoga Allah menunaikan impian saya ini.. Aamiin Ya Rabbal Alamin...




No comments:

Post a Comment